fredag 18 oktober 2013

Ett måste att se, kommer både gråta och skratta...


Lade ut denna på min Facebook för någon vecka sedan. Och nu när jag varit här i Mysore har jag visat den för en del kompisar. Tycker bara den blir bättre och bättre. Man blir så intresserad av hur hjärnan fungerar. Och jag tänker mycket på hur Autistiska och andra med mentala handikapp fungerar, som jag jobbar med. Hur man jobbar med att försöka förstå dom, precis som hon försöker förstå i sin bror. Ja tänk vad dom har lärt mig mycket under alla dessa år man jobbat med Autistiska. Men framförallt är det väll viktigt att förstå sig själv och när man är för mycket i sin vänstra del, där man blir separerad från allt och blir bara ett, jag. Det kan vara så jobbigt att vara där ibland, även då man behöver den ofta. Men tänk om det var enklare att bara hoppa över till den högra lite oftare och vara ett med allt, och här och nu där allt precis som det ska vara. Fast nu måste måste jag plugga in sanskrit skit, så det blir att jobba på i vänstra delen lite till idag iallfall.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar