fredag 25 oktober 2013

Ren och fin


Nöjd tjej idag, efter min tredje "Kria" dag så fixade jag den där slangen utan att spy. Kria är rengöring av kroppen. Så den där slagen på bilden ska in i nästan och komma ut i munnen, sedan ska den dras 20 gången fram och tillbaka, väldigt mysigt. Tänkte ta ett kort men sedan ångrade jag mig och tänkte ett jag sparar er den synen. Tur att man inte äter något innan yoga passet, för då hade det varit mindre trevligt. Svårt att inte klykas när man ska fånga slangen lång bak i halsen. "Netti" kallas det när man använder flaskan som fylls med salt vatten och fyller sedan ena näsborren, och då kommer det automatsikt ut genom den andra. Gäller att andas genom munnen och inte svälja, vilken jag ändå lycktas göra några gånger. Men efteråt när allt är klart känns det riktigt bra. Vi ska i "Teacher training" får testa på lite fler "Krias" t.ex. när man dricker en jäkla massa salt vatten för att sedan spy upp det, ser jag fram emot, not.

Pranayaman lektionerna går faktiskt riktigt bra nu. Hade en hel del dagar då jag bara kände att jag fightdes med alla tekniker, att hålla andan fick mig att känna panik. Men nu tycker jag det går smidigare och lättare. Det är skönt när det går framåt.

"Teacher traningen" har varit hård denna vecka. Varje dag har vi haft tuffa utmaning där vi gått igenom nya poser som handlar mycket om styrka och core. Samt att mina ben är helt slut efter Vineys första serie som är vår morgon "practice", den dödar benen. Igår när vi gick igenom core poser krampade mina ben så jag vet inte var jag skulle ta vägen. Viney sa bara, perfekt kramp är bra bara att gå igenom det.

Idag är det Fredag och imon är vi lediga, skööööönt. Har kommit en del vänner tillbaka i veckan, så det blir att träffa dem och gå igenom vad som har hänt i deras liv sedan sist vi sågs. En vän från Ryssland som jag bodde med förra året är tillbaka och vi skall träffas imon, samt frukost på Anokis med Bente min tyska vän som är här för tredje gången, av mina fyra gånger. Kommer bli en bra lördag med många roliga återseende. Hoppas solen kommer fram, för det har regnat i en vecka nu nästan. Nu blir det laga lite mat och film fredag. Ha en bra fredag där hemma. Här är lite mer bilder...

Vlads avocadosallad med papaya, klöver, granat äpple och valnötter.  

Dags att svettas

Morgonen promenad, indisk kärlek.

 
Min vän, lycklig att ta sig runt själv med moppe runt Mysore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar