torsdag 26 juli 2018

Laddar upp för Guru Purnima

Så vad har hänt? Förra veckan var tuff, men jag hade nog ställt in mig på det så det gick över förväntan bra. Kände mig stark och hade mycket energi. Denna måndag på ”led andra serie” fick jag två nya poser. Nu återstår bara huvudståenden. Det är dock sju stycken men man får dem tilldelade sig alla på samma gång. Under dagens ”Mysore klass” försökte jag hela tiden repetera tyst i huvudet min sista Asanas namn på sanskrit om Sharath skulle fråga. Det är ett långt namn nämligen, Supta Urdhva Eka Pada vajrasana. Jag blir så nervös när Sharath frågar mig någonting att det brukar oftast bara bli helt blankt ändå. Men han frågade mig aldrig.

Sharath’s konferens i lördags var väldigt bra. Den innehöll mycket. Det var många som hade frågor. En tjej frågade om hur man skall förhålla sig till sin Asana praktik när man är i sorg pga att någon gått bort eller liknande. Sharath svarade att man kan ta ett uppehåll om man känner att det påverkar sinnet på ett negativt sätt. Tiden måste få läka såren. Det var många som blev tårfyllda i ögonen under denna diskussion då antagligen många kan relatera till sorg eller att någon nära gått bort. Sedan visade Sharath hur man knyter eller ta på sig en lungi. Ett tygstycke som man knyter runt höfterna på en kille och det blir som en kjol. Han visade detta pga att på fredag är det Guru Purnima. Det är en dag då man firar sin Guru samt att det skulle varit Pattabhi Jois födelsedag om han fortfarande levt. Så det skall vara en tillställning på fredag där vi tjejer skall bära Saari och killarna Lungi.
Jag och Miranda, min vän från Malmö har varit på Saari jakt. Vi hitta två jätte fina som vi skall ha på oss. Kvinnan som äger huset där jag bor skall hjälpa oss att knyta Saarin så att det blir rätt och att den inte trillar av under kvällen 😉

Det känns att det är slutet av månaden och många förbereder sig på hemfärd. Man ser också några nya ansikten som antagligen kommit för augusti månad. Det känns som om det är många som har varit här i två månader och skiftet på elever i shalan kommer nog bli stor. Det kommer att bli intressant. Kan inte fatta en månad redan passerat för det gick verkligen fort.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar