tisdag 3 juli 2018

Hej Hej från Mysore

Oj!!!... det var länge sedan jag skrev något här. Nu tänker jag skriva lite till er där hemma som är nyfikna på hur mina två månader här i Mysore kommer att se ut. Anlände förra veckan i onsdags. Klockan 15:00 samma dag var det registrering. Allt gick bra där. Det var inte så många elever så kön var kort. Jag fick träffa Sharath som gav mig en start tid på morgonen vid 06:00, vilket egentligen innebär "Shala time" 05:45 (Shala time = minus 15 min) och man brukar sitta i sin grupp och vänta ca 20-30 minuter tills Sharath ropar "One more" löpande och så går man in en och en och börjar sin praktik. Antagligen kommer jag att vara utanför Shalan redan vid ca 05.15 varje morgon. Om han inte flyttar upp mig till en tidigare grupp, vi får se. Detta gäller "Mysore" klasserna sedan har vi två ledda klasser i veckan, en ledd första serie på lördagar och en ledd andra serie på måndagar. Om inte Sharath har bjudit in dig till ledd andra serie så gör man två ledda första serie klasser i veckan. Hittills har jag haft en ledd klass i måndags samt en Mysore klass idag. Den ledda klassen var klockan 04.30 (Shala time 04:15). Första veckan man anländer skall man bara göra första serien och nästa veckan får jag börja gå 7:30 på måndagarna på andra serien ledd klass. Jag anlände till Shalan i måndags klockan 03.15, alltså en timme innan klassen skulle börja, tänkte jag skulle va i god tid. Men det var typ 50-60 personer som satt och väntade i kön redan, helt galet. När vi sedan fick börja gå in landa jag min matta i hallen precis innan man går in i Shalan för att inte riskera en plats i omklädningsrummet jämte toaletterna. Det är iallafall lite bättre där än i omklädningsrummet. Det var härligt att vara tillbaka, att bara få höra på Sharaths guidning. Alla är så synkroniserade och rör sig inte om Sharath inte räknat vinyasa numret för den rörelsen. Ja det är häftigt. Idag va det Mysore klass. Allt gick smidigt och jag gjorde min serie jämte Deepika (Mark Robberts fru) och bakom mig hade jag Peter Sanson. När det var dags för backbends så hjälpte Sharath mig vilket kändes super bra. Han tar det lite lugnt nu första veckan. Vädret har varit över förväntan. Lite regn varje dag men också sol. Idag har det nog inte regnat på hela dagen och solen har varit framme för det mesta. Det är monsun säsong just nu men den kom tidigt sägs det så jag hoppas den tar slut snart. Jag bor där jag har bott de senaste 3 gångerna jag varit i Gokulam. Det är ett stort hus där jag har ett stort rum med balkong, badkar och en stor säng. I huset bor också Usha och hennes man som äger huset. I huset finns ytterligare tre rum där fyra andra personer bor, som kommer från världens alla hörn.

Onsdag morgon; Satt uppe och kollade fotbollen igår så lite seg idag men det va det värt. Jag kan streema matchen på en indisk sida men med 5 minuters försening. När det blir för spännande i slutet så får man skicka meddelande hem och kolla resultatet, ha ha ha. Men min practice gick bra idag ändå. Sharat hjälpte mig igen med att ta i mina anklar, kändes bättre och djupare idag. Dricker lite kaffe nu och ska klockan 11.00 till vår chanting lektion med Laksmir.

Tack för att ni läser, på återseende !!!!!!!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar