fredag 4 oktober 2013

Lördag morgon...

Mamma blev lite orolig när jag sa att jag varit och köpt mig en påse gurkmeja då det är en super nyttigt krydda som indierna använder i nästan all matlagning. Hur ska detta bli? Du äter bara Papaya och gurkmeja, du kommer bli gul som en Japan, sa mamma. Senare på dagen frågade en indisk man på gatan mig om jag var från Japan, andra gången jag får den frågan här. Får man snea ögon av gurkmeja och Papaya oxå kanske?

Äntligen 3G på mobilen och man kan skypa med mamma igen....


Sitter på min altan och dricker mitt morgon kaffe då min "Landlord" kommer upp med frukost. Hon gillar mig✌, å jag gillar henne! Häromdagen satt vi inne hos henne och diskuterade samhället, Indien vs västvärlden. Det känns att indierna här i Gokulam är lite mer utbildade och inte så fattigt än i lakshmirpuram, där jag bodde innan. Man får en annan kontakt när det går att diskutera och man förstår varandra. Roligt att vara på denna sidan stan faktiskt. Kommer nog sakna lakshmirpuram lite när det bli hi seasen och det knökas med yoga elever här, fast det har sin charm också antar jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar