lördag 12 oktober 2013

En bra lördag i Mysore!

En helt perfekt dag. Har varit super social och mött upp med ett gäng kompisar som jag borde ha träffat tidigare men men... Först morgon klassen som gick som en dans även då det är lördag och sent in i veckan. Pranayaman gick skit dock, fuska som fasen. Viney hade led klass och jag hängde inte alls med i hans långsamma räkning. Men skit samma. Kan inte va topp jämnt. På lunchen möttes vi upp ett gäng och åt lunch på Sandias (hemmalagad indisk "nyttig" mat) För att sedan dricka kaffe på ett nytt fransk kafé i lakshmirpuram. Super fint och lyxigt, väldigt "franskt" Kommer nog hänga där en del har jag en känsla av, sitta dör och drömma mig bort som om det va mitt hus. Men det va väldigt skönt att få prata av sig lite med gamla kompisar som man inte träffat på länge. Massa roliga nyheter och historier. Sen eftermiddag var det dags för min första Yoga anatomi kurs i min teacher training, vilket var super kul och jätte intressant. Precis vad jag gillar och vill lära mig mer om. Läraren vi har är en indisk professor i anatomi. Han känns riktigt proffetionell och kunnig. Blev lite hög av entusiasm. På kvällen gjorde vi en Papaya sallad med get ost, jäkla go. Skulle tagit en bild på salladen men sen tänkte jag att jag skulle sluta va så nördig, ångrar mig lite nu för den hade blivit en väldigt fin bild. Man är ju lite nördig...

Min landlord skämmer bort mig med frukostar. Häromdagen kom hon med tre "masala dosa" Ja hon är bäst. Vet precis vad som gör mig lycklig. Den andra bilden är Sami och hans flickvän på Sandia, där vi var på lunch idag. Sami är från Italien och vi gör Teacher trainingen tillsammans. 

Ja en toppen dag i mysore! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar