onsdag 2 oktober 2013

Back in Mysore...


Då var man tillbaka i Mysore, känns riktigt bra. Vädret är kanon och ännu är det väldigt tomt med yoga turister då "Main shalan" inte öppnat ännu. Min vän Vlad mötte upp mig när jag anlände, han hade fixat och donat med ett rum till mig. Vi hade en massa att prata om på kvällen när jag kom så vi åkte runt en sväng i Mysore och avslutade med en ”Onion dosa” på en restaurang här i Gukalam. Tågresen gick smidigt från i Bangalore, trångt och svettigt men det var en upplevelse. Thailändska tågen känns faktiskt riktigt fina och säkra och man jämnför med Indiska. Natten till i fredags landade jag i Bangalore och åkte direkt hem till Sanne och Robin. Riktigt kul att få träffa Sanne och se hur dom har det. Hon jobbar på HM i Bangalore. Dom bodde i en  super fin lägenhet där jag fick låna ett av deras gästrum.  Under helgen lagade vi mycket mat och dom guidade mig i runt i Bangalore i deras fina bil. Tiden gick så fort och på söndagen hoppade jag på tåget för att ta mig till Mysore och nu är jag här.

Jag är glad och det känns riktigt bra att vara tillbaka. Har två månaders ”Teacher taining” framför mig. Kommer bli tufft men otroligt lärorikt och kul. Imorgon börjar vi och lite nervös är jag.  Gick för att prata med Viney igår och då träffade jag samtidigt dom jag skall göra TTCn med, och jag kände dem allihopa. Riktigt paff blev jag av vilket bra gäng vi är, riktigt duktiga och super motiverade grupp av människor.

Har också hunnit med att träffa min Ashtanga lärare i Lakshmirpuram A Jay, vilket kändes väldigt bra då jag inte kommer träffa honom så mycket under dessa månaderna när jag bor i Gukalam. 

Vet inte hur aktiv jag kommer vara här på bloggen men ibland kommer jag lägga upp lite bilder och text så ni inte glömmer bort mig där hemma. Här kommer i alla fall en jäkla massa bilder från dom första dagarna.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar